درمان زخم پا,زخم دیابتی پا,درمان های تخصصی زخم پا,دیابتدرمان زخم پا,زخم دیابتی پا,درمان های تخصصی زخم پا,دیابت

کلینیک زخم در مراکز درمانی دکتر فووت، به منظور پیشگیری و کمک به ترمیم انواع زخم ها در بیماران، با کادری مجرب و متخصص و همگام با بهره گیری از جدیدترین متدهای ترمیم زخم و تکنولوژی های روز دنیا راه اندازی شده است.

 کلینیک ترمیم زخم دکتر فوت با استفاده از انواع پانسمان ساده و مدرن و پانسمان عسل و پچ بیولوژیک، قادر به پیشگیری و کمک به ترمیم انواع زخم ها در بیماران مختلف می باشد. این کلینیک از جمله کلینیک های پیشرو در زمینه پیشگیری و درمان زخم در کشور شناخته می شود، معالجه انواع زخم های ترمیمی شامل : زخم پای دیابتی (همراه با آموزش های لازم به بیماران دیابتی جهت کنترل و بهبودی سریعتر زخم)، زخم های فشاری (بستر)، زخم های ناشی از جراحی و محل پیوند، زخم های ناشی از نارسایی عروق پا ( در اثر تصادفات، سوانح، واریس و ...) ارائه معاینات دوره ای برای پیشگیری از ایجاد و نیز جلوگیری از بازگشت زخم های قبلی می باشد.

 از جمله خدمات ویژه این کلینیک، دسترسی به مشاوره های همزمان ارتوپدی و جراحی عمومی و نیز ارائه خدمات در خارج از کلینیک می باشد .

زخم ها ممکن است سطحی یا عمقی باشند، تا استخوان رسیده باشند و یا در زیر بافت بدون دیده شدن گسترده شده باشند. خصوصا در رابطه با آسیب دیدگی پوستی، احتمال عفونی شدن این زخم ها بسیار زیاد است.

ارزیابی زخم های مزمن

ارزیابی زخم های مزمن شامل بررسی خصوصیات و ویژگی های کلی پوست بیمار ، نواحی اطراف ، لبه‌ها  و پایه زخم می باشد. هم چنین نوع ترشحات زخم و روی پانسمان بررسی و جهت پیگیری و سیر درمان ثبت می گردد.

در صورت وجود عفونت، نمونه گیری جهت کشت و حساسیت آنتی بیوتیکی باید انجام شود. اگر مراحل کنترل التهاب مختل شده و مسیر التیام را به درستی طی نکند، زخم مزمن می گردد.

تجمع باکتری در زخم مزمن نیز به نوبه خود سبب آسیب بافت و تاخیر در بهبودی می شود.

مدیریت و درمان زخم های مزمن

زخم های مزمن، درد عذاب آور و هزینه زیادی را به بیمار تحمیل می کند، از این رو هدف اصلی از ایجاد کلینیک زخم، پیشگیری از مزمن شدن زخم می باشد.

با ارتقای سطح سلامت عمومی بیمار و درمان دارویی تبدیل  التهاب به  عفونت را مهار می کند. پزشک در این کلینیک نشانه های تغییر روند زخم و التیام آن را همانند افزایش ترشح، ایجاد ترشح بدبو یا افزایش درد را تحت نظر می گیرد و از درمان های مناسب با توجه به نوع زخم و پانسمان استفاده شده، بهره می گیرد. سپس طبق دستور پزشک، بیمار به ویزیت روزانه یا ویزیت هایی با فواصل زمانی مناسب نیاز دارد و حتی ممکن است شخصا قادر به تعویض پانسمان باشد.

هر چه درمان زخم سریعتر آغاز شود، اسکار کمتری ایجاد شده و روند درمان مطلوبتر خواهد بود.

تماس با ما

سایت شما برای نمایش بهتر نیاز به استفاده از کوکی دارد Cookie policy. I accept cookies from this site.Agree