ناخن در گوشت فرو رفته یکی از شایع ترین مشکلات پا است که توسط پا پزشک درمان می شود. این عارضه بسیار دردناک است و خود به خود درمان نمی شود و نیاز به مراجعه به یک متخصص است. این عارضه می تواند به خاطر خرد شدن ناخن و یا فشردگی ناخن در پوست ایجاد شود. بعضی از ناخن های در حال رشد بعد از آسیب و تروما می تواند این عارضه را ایجاد کند. در بعضی موارد این عارضه به مرور زمان به وجود می آید. شیوع درگیری در انگشت بزرگ شایعتر از سایر انگشتان است. اگر این عارضه به صورت مزمن باشد. پا پزشک با برداشتن قسمت کوچکی از ناخن فشار را از روی ناخن در گوشت فرو رفته بر می دارد.

شایع‌ترین علل فرو رفتن ناخن در انگشت عبارتند از:
•    پوشیدن کفش‌هایی با پنجه تنگ که باعث فشار آمدن به انگشتان و ناخن‌های پا می‌شود
•    کوتاه کردن بیش از اندازه ناخن یا کوتاه کردن آن به شکل هلالی (هنگام کوتاه کردن، گوشه‌های ناخن‌ها نباید کوتاه شده یا قوس داده شوند)
•    آسیب دیدن ناخن پا
•    داشتن ناخن‌هایی با خمیدگی غیرنرمال

در مراکز پاپزشکی دکتر فووت، حتی الامکان سعی شده است که از راهکارهای درمانی غیر جراحی جهت رفع مشکلات پا استفاده گردد، اما از آنجا که درمان و رفع برخی از مشکلات ارتوپدیک نیازمند جراحی و اقدامات تهاجمی می باشد، کلینیک های جراحی در مراکز دکتر فووت تحت نظر متخصصین جراح عمومی و ارتوپد راه اندازی شده است و بهترین روش درمانی را با توجه به عارضه پای شما انجام خواهند داد.

تماس با ما

سایت شما برای نمایش بهتر نیاز به استفاده از کوکی دارد Cookie policy. I accept cookies from this site.Agree